Timbavati in het Krugerpark

20 april 2017 - Timbavati Game Reserve, Zuid-Afrika

19 en 20 april, Timbavati Game Reserve
Na vertrek uit Hazyview zijn we langs verschillende dorpen gereden. Wat een drukte met mensen. Zij verkopen fruit, onder een luifeltje, of hebben een garage met een paar attributen, een carwash met een emmer water. Al de schoolkinderen lopen in uniform langs de weg.
En dan het park in. Nauwelijks meer een mens te zien maar wel de eerste giraffes, aapjes en impala's langs de kant van de weg. Even spannend werd het toen onze auto vast kwam te zitten in een droge rivierbedding. Gelukkig kon een traktor ons redden....
In een heel mooi bushcamp zitten we. Geen elektra maar enkele stroom door zonnepanelen. Buiten douchen. Keurig geregeld is alles. Om vier uur vertrekken we voor de eerste game drive, wild spotten, en ja hoor, meteen de eerste dag zien we veel olifanten, leeuwen, zebra's, vier neushoorns, buffels, hyena's en een giraffe. Verder veel mooie vogels. De ranger volgt de sporen en gaat van de paden af. Erg spannend allemaal. In de nacht huilen de hyena's rondom onze hut. De volgende ochtend weer om vijf uur uit bed om wederom de Bush in te gaan. Weer de leeuwen gezien, op bijna een meter afstand. En dit gaan we nogmaals twee keer doen. Misschien zien we nog een luipaard en dan hebben we de big five gezien. Morgen naar Satara, aan de oostkant van Kruger, tegen Mozambique aan.

1. Aimee:
    20 april 2017
    Wat een avontuur! Twee hyena's rond je hut in de nachtelijke uren. Dan spookt het soms toch al in de hoofden.
    Geweldig lijkt het mij om al deze mooie dieren te zien in hun natuurlijke omgeving. Hopelijk is het niet te warm