Cape Town

10 mei 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

De laatste dagen in Cape Town
Wat een grote stad is dit! En door de bergen die de delen van de stad scheiden, is het heel moeilijk om je te oriënteren. Maandag zijn we hier aangekomen na eerst een mooi stuk langs de kust te hebben gereden. Dolfijnen weer gezien en een plek waar veel surfers komen. Bij deze plek een uitzichtpunt waar mensen staan om de surfers te waarschuwen voor haaien. Helaas gaat dit niet altijd goed...
 In de middag zijn we meteen de Tafelberg opgegaan. Het was heel helder en we hadden ons laten vertellen dat de berg vaak in de wolken zat. Achteraf is dit geen enkel moment gebeurd. Het uitzicht vanaf de Tafelberg is fantastisch. Aan alle kanten kijk je over de stad en de zee heen.
Dinsdag zijn we met de hop on hop of bus gaan toeren. Eerst naar de Botanische Tuinen van Kirstenbosch, daarna naar Houtbaai en verder de hele stad door. Wat een drukte in het centrum. Lekker aan het Waterfront geluncht.
Net als op onze eerste dag van deze vakantie in Johannesburg, hebben we vandaag wederom een township bezocht, Langa. Veel geschiedenis wordt ons verteld door een gids. In de middag zijn we naar Robbeneiland geweest. Indrukwekkend om te zien waar Nelson Mandela 18 jaren heeft doorgebracht. De bootreis naar het eiland was ook een ervaring, met de deining op zee, golven van flinke hoogte.
Morgen de laatste dag. We rijden dan via Chapmans Peak, een van de mooiste kustroutes van de wereld, naar Kaap de Goede Hoop, de zuidelijke punt van het Kaaps schiereiland. Om 23.00 uur vliegen we terug na een fantastische en bijzondere vakantie