Stellenbosch

7 mei 2017 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

6 en 7 mei, Stellenbosch
Een lange rit vandaag. Ruim 400 km. Maar het rijdt ontzettend snel. Je komt bijna niemand tegen op de route 62. Af en toe bij een dorpje is het iets drukker. De route 62 is een vergelijkbare route met de route in Amerika, 66. Onderweg leuke dorpjes, prachtige gebieden, afwisselend, en verschillende passen over de vele berggebieden. Tijdens een kopje koffie bij een van de vele kleine restaurantjes, spreek je altijd mensen. Zij maken graag een praatje. Behalve bij Ronnie's Sex Shop. Deze eigenaar verkocht geen koffie en had ook geen zin om uitvoerig te praten. Hij was druk met een spel op de computer. Voorheen was de naam van de koffieshop "Ronnie's Shop". Er stopte nooit iemand dus toen heeft hij er "sex" tussen gezet. Opeens had hij veel aanloop.....maar ja, geen koffie dus wij zijn snel weer vertrokken.
Net voor Stellenbosch veranderde het weer. Een stuk koeler en veel wind. Leuk appartement onder aan de bergen.
Vandaag hebben we Stellenbosch bezocht en een wijnboerderij. In het stadje een oud winkeltje van ome Samie. Vanmiddag hebben we een wine-tasting gedaan, vlakbij ons appartement. De druivenranken staan er niet meer mooi bij. Daaraan merk je dat het hier bijna winter is.
Nog een paar dagen naar Cape Town, volgens velen een van de mooiste steden ter wereld. We gaan het ervaren....

1. Aimee:
    7 mei 2017
    Wat grappig, die Nederlandse winkelnaam ' Samie se winkel'. 't Lijkt wel een Winckel van Sinckel maar dan goed gestructureerd. Wij kennen wel wat chaotisch ingerichte kasten .. ;)