Nog 2 dagen in het Krugerpark en een dag in Swaziland

23 april 2017 - Ezulwini, Swaziland

21 april
En inderdaad, we hebben een luipaard gezien. De tracker op de auto vond de sporen en dan gaat de ranger de sporen volgen. Na enig gebrul van het luipaard, was hij gevonden. De avond daarvoor was de luipaard niet te vinden. Op ca. vier meter afstand lag zij, een vrouwtje dus. Daarna nog wild dogs gezien, een grote groep. Zeer zeldzaam in het Kruger park. We vroegen aan de ranger of ze nog een buffel konden opsporen en na enig speurwerk en dwars door de Bush, was ook deze gevonden. Fantastisch om te zien hoe deze twee mensen dit doen.
Om ca. 11.00 uur zijn we vertrokken naar Satara. Ook wij voelden ons ranger en tracker. We zagen al snel de olifanten, giraffen, zebra's, krokodil, cheeta, zadelbekooievaars, struisvogels en nog wel meer. Zelfs olifanten die zich in het meer gingen wassen. 'S avonds lekker vlees gegeten van onze eigen braai (bbq).
22 april
Van Satara naar Berg en Dal. Onderweg weer veel moois gezien, ook de buffel, neushoorns en spelende bavianen voor ons op de weg, en een nijlpaard. Prachtige natuur en vlak voor Berg en Dal werd het hoger. Mooi uitzicht op de bergen. Morgen naar Swaziland, een aparte staat.
23 april
We waren snel de grenspost over. Eerst je melden bij de post van Zuid Afrika en daarna weer aanmelden bij de post van Swaziland. Swaziland is minder druk bevolkt dan Zuid Afrika en het ziet er allemaal goed verzorgd uit. Vanmiddag hier in het Mlilwane park gewandeld en krokodillen gespot. We slapen in een Bijenkorfhuisje. Morgen naar st. Lucia aan de Indische Oceaan.