St. Lucia

25 april 2017 - Saint Lucia, Zuid-Afrika

24 april
Met regen aangekomen in St. Lucia. Voor het eerst minder weer. De grens tussen Swaziland en Zuid Afrika zijn we gepasseerd; met enig geduld. Gelukkig was het niet druk want je moet je bij menig loket melden. Immigration, customer, arrival, departure, wat een loketten, auto open, bagage checken, steeds langs zes personen voordat je in een ander land bent. Geduld hebben, veel mensen zijn hierdoor wel aan het werk. Want langs de weg zie je toch veel mensen zitten, die lijken weinig om handen te hebben. Ook zien we heel veel schoolkinderen, allemaal in uniform, lopen soms kilometers langs de snelweg om van en naar school te gaan. Sommigen worden gebracht of gehaald met een busje. Bijzonder om dit allemaal te zien.
Ondanks de regen zijn we door het park Hluhluwe gereden. Weinig dieren te zien maar het weer was ook niet best. Af en toe reden we in de wolken, het is daar nogal bergachtig.
In de avond in de lodge gegeten, met wat mensen uit Nieuw Zeeland.
25 april
Vanochtend zijn we met de boot het St. Lucia Lake opgegaan. Het natuurpark heet Isimangaliso Wetland Park. Nijlpaarden en krokodillen spotte. Nijlpaarden in overvloed gezien maar slechts een krokodil. Wel nog een haai, want die zwemmen daar ook. S'middags zijn we met de auto het park ingereden. Prachtige natuur, niet veel dieren. Aan het strand van de Indische Oceaan gelegen en Jan heeft het gewaagd om een duik in de golven te nemen. Prachtige zee, wat een golven maar veel stroming. Morgen verlaten we de kust en gaan we de Drakensbergen in.