Drakensbergen

27 april 2017 - Winterton, Zuid-Afrika

26 en 27 aprilWat een mooi berggebieden de Drakensbergen. Vanuit onze lodge kijken op de hoogste berg van Zuid Afrika. Mooie reis hiernaar toe, via Durban. Naar Durban toe via een kustweg, wel snelweg, dus regelmatig zicht op de zee. Gisteren en vandaag aan het einde van de middag lekker bij het zwembad gelegen. Vanochtend een aardig stuk gewandeld in de bergen, naar een waterval en rivier. Wat een rust daar, alleen de geluiden van vogels en stromend water. Later op de dag werd het wat drukker; veel Zuid-Afrikanen hebben een lang weekend vanwege Freedomsday. Op 27 april is het een nationale feestdag en hebben velen een vrije dag. We spraken met mensen die in 1965 geëmigreerd waren naar Durban vanwege werk. Zij konden ons het een en ander vertellen over de omgeving. Zij wisten ook meteen dat Krommenie in de Zaanstreek lag; terug naar Nederland gingen zij nooit meer. Morgen een lange rit voor de boeg naar Lesotho, Malealea, via het Golden Gate Highlands Park.

1. Aimee:
    27 april 2017
    Heerlijk genieten van de berguitzichten! Hier is 't bar koud voor de jonge verkopers tijdens Koningsdag.