Malealea in Lesotho

29 april 2017 - Malealea, Lesotho

28 en 29 april, in Malealea in Lesotho
Wat een prachtige natuur in het Golden Gate Park. Hoge bergen, veel verschillende kleuren, meren. Een aantal uren hebben we er over gedaan om bij de grens met Lesotho, in de plaats Maseru, te komen. En dan de grens....geduld hebben. Wat een mensen! Veel mensen uit Lesotho werken in Zuid Afrika en keren dan op vrijdagmiddag, met de poet op zak, weer naar huis, voor het weekend bij de familie. In Lesotho zelf waan je je weer in een heel andere wereld. Vrouwen koken langs de kant van de weg op een roestbruine ton, wassen de kleding in de rivier, lopen met takken op hun hoofd om überhaupt te kunnen koken. Bij iedere drempel in de weg staan de jongeren klaar om je iets te verkopen, terwijl de auto's aan alle kanten langs je heen crossen.
En dan naar onze lodge. We hebben het weer gered, een pass over op 2000m hoogte, the Gateway to Paradise. Geen gewone weg maar alleen maar keien of kuilen. Het verblijf is hier prachtig, omgeven door bergen. Alle mensen uit het dorpje komen op het verblijf helpen: er wordt gekookt voor alle gasten, een koor en een band met zelfgemaakte muziekinstrumenten treden op, vele mannen begeleiden de paarden overdag, waar bijna alle toeristen een tocht op maken. Mensen leven hier van fooien.
Wij dus ook op het paard om een tocht te maken.
Een mooie rit naar de Gorges. Daar een stuk afdalen naar de rivier waar rotstekeningen van Bosjesmannen te zien zijn, eeuwenoud. Weer naar boven klauteren en weer terug op het paard. Een mooie belevenis. In de middag zijn we op het complex gebleven, heerlijk in de zon en gelezen.
Morgen vroeg gaan we naar Cradock, waar we een nacht verblijven voordat we verder gaan naar het Addo Elephant Park.

1. Aimee:
    30 april 2017
    Actieve reis, Ellen! Die muzikanten hebben originele instrumenten.Lekker slapen in jullie hut.